2016 הסתיימה ואנחנו כבר מסיימים את הרבעון הראשון של 2017. עצרנו לרגע ובדקנו את המותגים המובילים בעולם. הסתכלנו על ה-100 ובחנו את ה-״TOP 10״ (גם ב-B2B וגם ב-B2C). מדדי המותגים מסמלים את עוצמתם במדד שווי כספי שהוא שילוב התוצאות העסקיות עם הערך הנתפס ע"י הצרכנים, זיהוי נכון של טרנדים והתנסות בכיוונים חדשים, חיזוק ושכלול הקשר עם הלקוחות, פיתוח המוצרים, מגמת גדילה והתפתחות מתמדת ומה התועלות שהמותגים מעניקים לעולם. להתרשמותכם, אולי תצליחו להפיק תובנות...
ואולי תלמדו גם איפה להשקיע!
|
|
|
|
|
|
Mercedes-Benz ו-GE הם המותגים הוותיקים ביותר מתוך רשימת ה-״TOP 10״, שניהם מחזיקים מורשת של מעל 125 שנה! לעומתם, Google, שנוסד ב-1998, הוא המותג הצעיר ביותר ברשימה. 7 מתוך הרשימה הם מותגים אמריקאים, אחד יפני, אחד דרום קוריאני ואחד גרמני. שניים מהמותגים החזקים בעולם הינם בתהליך החלשות רציפה (Coca-Cola שנה שנייה ו-IBM שנה שלישית ברציפות).
|
|
|
|
|
|
הבאנו לפניכם את 10 המותגים המתחזקים ביותר והנחלשים ביותר מתוך רשימת ה-״TOP 100״ של 2016. Facebook הוא המותג המתחזק ביותר, עם עלייה של 48% משנה שעברה (שגם בה היה המתחזק ביותר). LEGO שנכנס ל-״TOP 100״ שנה שעברה מתחזק במהירות גם השנה, כלומר מצליח להמציא את עצמו מחדש. המותג שהכי נחלש ב-2016 היה IBM.
|
|
|
|
|
|
ניסן, מיני, פורש ומרצדס הם המותגים המתחזקים ביותר בתעשייה ביחס לשנה שעברה.
|
|
|
|
|
|
מותגי B2B יותר יציבים לאורך זמן באופן כללי ממותגי B2C, שאלו גדלים הרבה יותר מהר. אם בודקים את רשימת ה״TOP 20״ לאורך 10 השנים האחרונות, 14 מתוך מותגי ה-B2B נשארו יציבים לעומת 8 מותגי B2C שנשארו כאלה.
|
|
|
|
|
|
מקור:
BrandZ™ 2016 (Millward Brown and WPP)
Best Global Brands 2016 (Interbrand)
|
|
|
|
|
|
Propaganda מומחים בבניית ותחזוקת מותגים, גם לעסקים קטנים ובינוניים
|
|
|
|
|
|
|
|
|